سفارش تبلیغ
صبا ویژن

matin Vblog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

منطقه باکرکوی استانبول ترکیه

باکرکوی یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است که در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد . باکرکوی یک منطقه مسکونی و توسعه یافته است و به همین دلیل بیشتر ساکنان آن را افرادی از طبقه اجتماعی متوسط به بالا تشکیل می‌دهند . 

منطقه باکرکوی کجاست ؟ 

منطقه باکرکوی مابین بزرگراه E-5 و ساحل دریای مرمره قرار دارد . برای دسترسی از دو منطقه مشهور سلطان احمد و تکسیم میتوانید از راه های زیر استفاده کنید : 

از ایستگاه اتوبوس اکبیک فاتح با استفاده از خط BN1 می‌توانید به ایستگاه یولو باکرکوی رسید . 

تاریخچه 

تاریخچه باکرکوی غنی است و قدمت آن به دوران بیزانس باز می‌گردد . در آن زمان این منطقه را هبدومون می‌نامیدند و چندین ساختمان مهم در آن قرار داشت .

به همین دلیل با وجود قرارگیری در خارج از دیوار های شهر قرار ، همواره حاکمان و خاندان سلطنتی از آن بازدید می‌کردند . کمپ مارتیوس ، دادگاه تریبونالز و کلیسای سنت جان باپتیست را می‌توان نمونه‌هایی از مهم ترین ساختمان‌های این منطقه در دوران بیزانس برشمرد .

در دوران حکومت عثمانی ها نیز باکرکوی یک منطقه بسیار مهم بود و نامش به ماکریکوی تغییر یافت . این منطقه به مکانی محبوب برای گذراندن تابستان و تفریحگاهی برای سلاطین و دیگر اعضای حکومت تبدیل شد . به همین علت خانه‌ها و عمارت های بزرگی در دوران حکومت‌های عثمانی‌ها در باکرکوی ساخته شد . 

جاذبه های تفریحی 

باکرکوی نه تنها مراکز خرید متعددی دارد ، بلکه با ارائه امکانات متنوع دیگر ، به عنوان یکی از معروف‌ترین بخش‌های شهر شناخته شود . میدان اسب سوار بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مسیر مسابقه اسب‌سواری ترکیه است و آن را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین امکانات باکرکوی نامید .

اگر به مسابقات اسب‌سواری علاقه‌مند هستید باکرکوی همان جایی است که باید بروید .

مرکز تجارت جهانی استانبول و ورزشگاه دو‌میدانی آتاکوی از دیگر سازه‌های مهم در منطقه باکرکوی هستند . 

خرید خانه در باکرکوی استانبول میتواند گزینه خوبی برای شما باشد که زندگی جدید خود را در یک منطقه تاریخی با مکان های گردشگری مختلف بسازید .

محله یشیل‌کوی دلیل دیگری است که شما را مجاب می‌کند تا از منطقه باکرکوی بازدید کنید . این محله در گذشته آی‌استفانوس نامیده می‌شد و روستای کوچکی برای ماهیگیری بود و قبل آن یونانیان در آنجا زندگی می‌کردند . بعد از به قدرت رسیدن جمهوری ترکیه ، تمامی نام‌ها به ترکی تغییر یافت ؛ بنابراین آی‌استفانوس به یشیل‌کوی تغییر نام داد ، عنوانی که به طبیعت زیبا روستا اشاره می‌کند .