سفارش تبلیغ
صبا ویژن

matin Vblog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اخذ گواهینامه رانندگی در ترکیه

گواهینامه بین المللی ترکیه 

طبق قوانینی که در ترکیه وجود دارد تمامی افراد غیر ترک که مقیم ترکیه هستند ، می‌توانند تا 6 ماه با گواهینامه بین‌المللی خود در ترکیه رانندگی کنند . اما اگر مدت زمان اقامت بیشتر از 6 ماه شد باید گواهینامه معتبر ترک را دریافت کنند . با توجه به تفاوق‌های صورت گرفته بین ایران و ترکیه این مسیر برای ایرانیان بسیار آسان شده و احتیاجی به رفتن کلاس‌های رانندگی و امتحان گواهینامه رانندگی ندارند . 

مزایای دریافت گواهینامه در ترکیه 

دریافت گواهینامه ترکیه به عنوان یک مدرک شناسایی معتبر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد . با توجه به تحریم ایران و ممنوعیت استفاده ایرانیان از تبادلات مالی جهانی این مدرک می‌تواند ارزش زیادی داشته باشد . شما می‌توانید با استفاده از گواهینامه ترک تایید حساب کاربری سایت‌های پرداخت و فروش خارجی مانند آمازون و ... را انجام دهید . همچنین در ترکیه گواهینامه یک مدرک هویتی مانند کارت ملی به حساب می‌آید . 

در ابتدا باید گواهینامه ایرانی خود را ترجمه کنید اگر ترجمه همراه ندارید میتوانید وارد سایت میخک شوید و اسکن گواهینامه خود را در سایت بارگذاری کنید و منتظر دریافت کد رهگیری باشید . 

بعد از دریافت کد تایید باید به سفارت ایران در هر شهری که هستید بروید و گواهینامه ترجمه شده با مهر سفارت و تایید کیملیک خودتان دریافت کنید . 

وقتی ترجمه گواهینامه خودتان را گرفتین و یا قبل از ترجمه گواهینامه در دستتان بود با شماره 199 برای گرفتن راندوو از اداره نفوس جایی که ساکن هستید اقدام کنید . 

مدارک مورد نیاز گواهینامه رانندگی در ترکیه 

کیمیلیک بهمراه کپی رنگی از پشت و روی کارت 

اصل گواهینامه ایرانی بهمراه گپی رنگی از پشت و روی گواهینامه 

1 قطعه عکس پرسنلی پشت سفید 

برگه ترجمه شده توسط سفارت 

نوشتن درخواست روز راندوو شما با در دست داشتن این مدارک به اداره نفوس محل زندگی خود مراجعه می‌کنید و پرونده ای برای شما تشکیل خواهد شد . در صورتیکه مدارک شما تایید شود وارد مرحله دیگری می‌شوید که نزدیک به یک ماه زمان می‌برد . 

ترجمه مدارک تحصیلی 

گواهی سلامت از مراکز پزشکی تایید شده 

گواهی عدم سوء پیشینه 

دو قطعه عکس 

اصل و کپی کیملیک 

پرداخت فیش 1100 لیر 

پرداخت هزینه اداره پلیس حدود 100 لیر 

اگر شما این موارد رو به درستی انجام دهید گواهینامه شما در بازه زمانی 10 تا 15 روزه برای شما صادر خواهد شد و به آدرسی که اعلام کردید پست خواهد شد .