سفارش تبلیغ
صبا ویژن

matin Vblog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

محله های ممنوعه ترکیه

با توجه به تراکم اتباع خارجی در مناطق مختلف کشور ترکیه ، وزارت کشور ترکیه پیش از این 781 محله در استان های خاص را برای ثبت نام موقت حفاظت ، ثبت حفاظت بین‌المللی و مجوز اقامت مسدود کرد . 

اداره کل مهاجرت ترکیه با صدور بیانیه‌ای ، انجام امور اداری اقامتی جدید را 1169 محله در برخی از استان‌ها را به جز مورد اقدام به هم پیوستن اعضای خانواده و تولد نوزاد در خانواده هسته‌ای ممنوع کرده است . 

همچنین این اداره در بیانیه دیگری از اتباع خارجی که در تاریخ 13 و 14 جولای 2022 زمانی برای مراجعه به اداره مهاجرت گرفته بودند اعلام کرده است که می‌توانند بین 18 تا 22 جولای 2022 پرونده های خود را به اداره مهاجرتی استان‌ها ببرند . 

با شروع سال 2022 و کم شدن مبتلایان کرونا و شروع روند عادی سازی تمامی کشور ها ، دولت ترکیه تصمیم در اجرایی کردن قانون بیان شده در سال 2019 مبنی بر ندادن اقامت توریستی اما به شکل متفاوت‌تر نمود . 

طوری که در ابتدا محله هایی را به عنوان محله‌های ممنوعه در کشور ترکیه برای خارجیان اعلام کردند که در این محله‌ها خارجیان جدید الورود و کسانی که قبلا در این محله‌ها زندگی و ثبت آدرس نکرده‌اند دیگر نمیتوانند نسبت به گرفتن اقامت و ثبت آدرس اقدام نمایند . 

علاوه بر افرادی که در این محله ها واحد اجاره کرده بودند ، خارجیانی که در این نقاط خانه هم خریداری کرده‌اند نیز شامل این قانون می‌باشند و نمیتوانند نسبت به اخذ اقامت اقدام نمایند . 

از طرفی دیگر سخت گیری های شدیدی برای افرادی که برای بار اول می‌خواستند نسبت به اخذ اقامت توریستی اقدام کنند ، اعمال کردند . به طوریکه رفته رفته درصد پذیرش اقامت توریستی را برای اتباع خارجی تازه ورود را به صفر رساندند