سفارش تبلیغ
صبا ویژن

matin Vblog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

منطقه کارتال ترکیه

منطقه کارتال استانبول یکی از مناطق آسیایی در سواحل دریایی مرمره در جنوب غربی شبه جزیره Kocaeli شهر استانبول است که از غرب با مال تپه از شمال با سنجاق تپه ، از شمال شرق با منطقه سلطان بی لی و از شرق با منطقه پندیک همسایه می‌باشد . 

مرتفع ترین قسمت شهر استانبول که به بالکن استانبول نیز معروف است در محله آیدوس منطقه کارتال واقع شده است . کارتال در زبان ترکی استانبولی در دوران بیزانس به زبان یونانی به نام عقاب می‌باشد که هم‌اکنون بر روی این منطقه شناخته می‌شود . 

این منطقه از استانبول از 20 محله ساخته شده و دارای 2186 خیابان و کوچه و مساحت آن 391 کیلومتر می‌باشد . منطقه کارتال در سال 1947 به عنوان منطقه ای مستقل با مرز‌هایی تعیین گردید این منطقه مسکونی از سال 1947 به یکی از مناطق صنعتی در حال رشد استانبول تبدیل شد . پ

منطقه کارتال استانبول از نظر موسسات بهداشتی یکی از ثروتمند ترین های شهر استانبول به حساب می‌آید . در این منطقه 4 بیمارستان دولتی ، 30 بیمارستان خصوصی و 5 پلی کلیکنیک و 9 مراکز پزشکی نیز در حال فعالیت است .

دانشگاه‌های زیادی از جمله دانشگاه مرمره ، علوم بهداشتی و دانشکده پرستاری در منطقه کارتال قرار گرفته است . 

این ناحیه استانبول از جمله مناطقی از شهر استانبول است که به سرعت در حوزه ساخت و ساز رشد چشمگیری داشته و این امر باعث شده تعداد زیادی از مهاجران داخلی و خارجی این منطقه خوب آسیایی را جهت اقامت خود برگزیدند ‌ . 

خرید و اجاره واحد های مسکونی با منظره دریا و جنگل یکی از ویژگی های برای خرید واحد مسکونی در این مناطق به شمار می‌آید .

منطقه کارتال با تعداد زیادی از آسمان خراش‌های زیبا و مدرن برج‌های لوکس با سازه‌هایی شیک باعث شده که به عنوان نگین در شهر استانبول بدرخشد . 

تنوع قیمت بسیار زیاد با هر بودجه ای جهت خرید واحد‌های مسکونی باعث شده این منطقه یکی از بزرگترین مناطق در تعداد خرید و فروش حوزه مسکن را به خود اختصاص دهد . 

راه‌های زیادی در حوزه حمل و نقل در منطقه کارتال وجود دارند که مهم‌ترین آن فاصله 15 کیلومتری این منطقه با فرودگاه صبیحا در قسمت آسیایی استانبول است . همچنین اولین بندر کشتی در مناطقه کارتال در سال 1857 ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است . 

جاده ساحلی که در کادیکوی از خیابان بغداد آغاز شده تا منطقه کارتال ادامه دارد و از گزینه‌های مهم در حمل و نقل به حساب می‌آید . ایستگاه مترو خطوط بین کادیکوی و کاینارجا در منطقه کارتال ایستگاه مترو وجود دارد که در سال 2012 ساخته شده است .