سفارش تبلیغ
صبا ویژن

matin Vblog

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مال تپه استانبول

مال تپه استانبول یکی از مناطق آسیایی شهر استانبول است که از جنوب با دریایی مرمره ، از غرب با منطقه کادیکوی ، از شرق با منطقه کارتال و از شمال با منطقه آتاشهیر همسایه است . این منطقه دارای 18 محله می‌باشد . 

نام این منطقه از استانبول یعنی مال تپه به معنی گنج یا مکعب هایی پر از سکه‌های طلا انباشته شده میباشد که پس از فتح منطقه Kocaeli توسط ترک‌های آنجا این اسم را بر اساس افسانه‌های موجود در تاریخ به این منطقه داده‌اند . 

پایه‌های امروز منطقه مال‌ تپه در قرن 16 میلادی بنا و ساخته شده که مربوط به امپراتوری بیزانس می‌شود . موقعیت منطقه مال‌تپه در طول تاریخ پس از فتح ترک‌ها افزایش بسیاری یافته است . 

مال تپه در جنوب غربی شبه جزیره Kocaeli در سواحل دریای مرمره استانبول واقع شده است . از ویژگی های منطقه مال تپه تابستان‌های گرم و خشک است . فصل بهار در این منطقه سرد و بارانی و فصل پاییز معتدل و بارانی است . 

شهرداری منطقه مال تپه در سال 1928 میلادی شکل گرفت و در سال 1965 ساختمان شهرداری در این منطقه ساخته شد . شهردار منطقه مال تپه از سال 2014 بر عهده علی کیلیش از حزب CHP می‌باشد . 

در منطقه مال تپه حمل و نقل به صورت ریلی و جاده ای در جریان است . یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های شهر استانبول یعنی اتوبان D100 از وسط این منتطقه عبور می‌کند . همچنین خیابان بغداد که از منطقه کادیکوی آغاز شده با گذر از منطقه مال تپه تا منطقه پند یک ادامه دارد .در منطقه مال تپه 10 مرکز بهداشت و یک کلینیک تخصصی وجود دارد . همچنین 3 بیمارستان خصوصی ، 15 پلی کلینیک خصوصی و 6 آزمایشگاه خصوصی در حال خدمت رسانی به اهالی مال تپه می‌باشند . 

منطقه مال تپه استانبول در سال‌های اخیر رشد چشمگیر در حوزه ساخت و ساز انبوه سازی مسکن دارا می‌باشد . این منطقه یکی از نگین‌های زیبایی شهر استانبول در برج سازی و ساخت و ساز های لوکس می‌باشد که از طیف گسترده‌ای از جمعیت برای سکونت این منطقه را به خود اختصاص داده است . 

دریای مرمر به این منطقه ویژگی خاصی می‌دهد که با خرید واحد‌های مسکونی در قسمت ساحل می‌توانید از مناظر زیبای ساحل و چشم انداز جزایر ادالار بهره‌مند شوید . 

شما میتوانید برای اجاره خانه در مال تپه استانبول اقدام کنید و از راهنمایی مشاوران ما استفاده کنید ..